Ny fælleskommunal enhed får 15 mio. kr. til at sikre gode selvbetjeningsløsninger

De selvbetjeningsløsninger, som borgerne bruger for at ordne deres ærinder i kommunen via nettet, er langt fra gode nok. Kommunerne ønsker derfor, at der sker et markant løft af løsningerne. KL’s bestyrelse besluttede den 15. december 2011 at afsætte 15 millioner kroner til sikring af gode selvbetjeningsløsninger.

Det sker som en del af Den fælleskommunale digitaliseringsstrategi i projektet Effektiv digital selvbetjening. Projektets formål er at sikre gode og effektive selvbetjeningsløsninger.

For at give de kommunale selvbetjeningsløsninger et markant løft oprettes en ny fælleskommunal enhed. Enheden skal som en del af projektet Effektiv digital selvbetjening sikre, at der på alle de kommunale opgaveområder, hvor selvbetjening bliver obligatorisk, er gode og effektive løsninger. Enheden består af medarbejdere fra kommunerne, KL og KOMBIT. Enheden oprettes i januar 2012.

Mediehuset DenOffentlige på DenOffentlige.dk Mediehuset DenOffentlige udgiver netmediet DenOffentlige.dk, som aktivt bidrager til information, videndeling og netværk for aktører i og omkring den offentlige sektor....
Aktivitet: Artikler: 1375 | Events: 2 | Kompetenceområder: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Bring en kommentar

DenOffentlige.dk opfordrer alle til at tage del i debatten. Men hold den gode tone, hold dig til temaet, og undgå irrelevante links, personlige angreb og indhold af markedsføringsmæssig karakter. Alle vores debatter modereres af redaktionen.

Mest læste

Seneste kommentarer

Nyhedsbrevet fra DenOffentlige