Ny fælleskommunal enhed får 15 mio. kr. til at sikre gode selvbetjeningsløsninger

De selvbetjeningsløsninger, som borgerne bruger for at ordne deres ærinder i kommunen via nettet, er langt fra gode nok. Kommunerne ønsker derfor, at der sker et markant løft af løsningerne. KL’s bestyrelse besluttede den 15. december 2011 at afsætte 15 millioner kroner til sikring af gode selvbetjeningsløsninger.

Det sker som en del af Den fælleskommunale digitaliseringsstrategi i projektet Effektiv digital selvbetjening. Projektets formål er at sikre gode og effektive selvbetjeningsløsninger.

For at give de kommunale selvbetjeningsløsninger et markant løft oprettes en ny fælleskommunal enhed. Enheden skal som en del af projektet Effektiv digital selvbetjening sikre, at der på alle de kommunale opgaveområder, hvor selvbetjening bliver obligatorisk, er gode og effektive løsninger. Enheden består af medarbejdere fra kommunerne, KL og KOMBIT. Enheden oprettes i januar 2012.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Mediehuset DenOffentlige udgiver netmediet DenOffentlige.dk, som aktivt bidrager til information, videndeling og netværk for aktører i og omkring den offentlige sektor. DenOffentlige.dk har med...
Aktivitet: Artikler: 1413 | Events: 25 | Kompetenceområder: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Bring en kommentar

KODEKS FOR KOMMENTARER
På DenOffentlige.dk opfordres læserne til at deltage i debatten og kommentere indholdet. Redaktionen har tillid til at debattører udviser god opførsel og ordentlig tale. 
 
I ønsket om en konstruktiv debat forbeholder redaktøren sig ret til at slette en kommentar uden varsel, hvis den:

* Alene kritiserer

* Er skrevet i grimt eller nedladende sprog

* Kommer med åbenlyst absurde angreb eller påstande

* Indeholder injurierende indhold

Mest læste

Seneste kommentarer

Nyhedsbrevet fra DenOffentlige